TelemarketingCentret – Vejen til vækst

I TelemarketingCentret kan man langsomt mærke på travlheden, at vi er ved at være ude af den finansielle krise, der for alvor begyndte at sætte sine spor i 2008. For mange virksomheder har det været en tid, hvor man har været nødt til at tænke ud af boksen for at finde ressourcer til løsning af de sædvanlige arbejdsopgaver, erhverve sig nye kunder samt beholde de eksisterende.

I TelemarketingCentret har man også bemærket, hvordan nedgangsperioder for øvrige virksomheder påvirker kundeporteføljen i TelemarketingCentret, men for ejer af TelemarketingCentret, Torben Larsen, står det ikke altid klart, hvorfor virksomheder vælger at allokere marketingkroner som de gør.

I rigtig mange virksomheder bliver det årlige marketingbudget tildelt ud fra en procentsats af omsætningen fra året forinden, og for så vidt er det en nem og overskuelig måde at udregne, hvor meget man har at gøre godt med. Samtidig kan denne form for allokering af marketingkroner også let komme til at koste dyrt i indtjening og markedsandele, hvilket man ofte ser i TelemarketingCentret fra tidligere kunder. Problemet med denne tildelingsmetode er, at man ved en svindende omsætning får et mindre marketingbudget næste år, og hvis man gennem flere år oplever fald i omsætningen, risikerer man, ifølge TelemarketingCentrets erfaring, at man rammer et niveau, hvor man slet ikke har nok ressourcer til at promovere sit brand eller produkter, så det når ud til alle de ønskelige målgrupper . Man kan således meget let komme ind i en negativ spiral omsætningsmæssigt, mener man i TelemarketingCentret.

Selvfølgelig er man i TelemarketingCentret om nogen opmærksomme på at økonomien skal hænge sammen, men det kunne være interessant at se, hvilken indflydelse det ville have på markedsandele, hvis man bibeholdt sit marketingbudget, når alle andre virksomheder sænkede det. Især i kapitalstærke virksomheder kunne man udnytte krisetider ved at investere i marketing, der når krisetider er overstået, vil resultere i en styrkelse af markedspositionen.

For Torben Larsen og TelemarketingCentret, der lige er blevet tildelt AAA-kreditværdighed for tredje gang siden 2008, skal marketing netop ses som en investering. I TelemarketingCentret kaster man ikke om sig med penge og Return On Investment – altså afkastet af hver investeret krone – spiller en stor rolle på, hvilken markedsføring, som man selv vælger i TelemarketingCentret. Derfor handler det ifølge TelemarketingCentret dels om allokering af marketingkroner og dels prioritering af samme.

Når man i TelemarketingCentret øger kunders indtjening med 160 %, er der ganske enkelt ikke nogen grund til at skære i marketingbudgettet, og man burde tværtimod gøre det modsatte. I disse tilfælde hvor man i TelemarketingCentret gerne vil og kan øge kundernes vækst, er det ærgerligt, hvis kundens budget er sat ud fra en lav omsætning. Ofte bruger virksomheder millioner af kroner på reklamekampagner på TV, hvor ganske få kan huske, hvilke reklamer de så dagen før. I TelemarketingCentret tager man direkte kontakt til potentielle kunder og booker møder, der let omsættes i faktiske ordreafgivelser. Dét er, hvad giver et godt ROI, og dette er en stor årsag til TelemarketingCentrets succes.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s